Informujemy właścicieli i zarządców nieruchomości, że w dniach od 1 do 31 października br. należy przeprowadzić w Wejherowie akcję deratyzacji.
Obowiązek przeprowadzenia deratyzacji wynika z art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1657) zgodnie, z którym: „Właściciel, posiadacz lub zarządzający nieruchomością obowiązani są utrzymywać ją w należytym stanie higieniczno-sanitarnym w celu zapobiegania zakażeniom i chorobom zakaźnym, w szczególności (...) zwalczać gryzonie, insekty i szkodniki...”
Dodatkowo, w celu zapewnienia skuteczności deratyzacji, w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy określa się terminy i obszary obowiązkowej deratyzacji.
Zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Wejherowa przyjętym uchwałą Nr VIIIk/XXV/327/2021 Rady Miasta Wejherowa z dnia 13 kwietnia 2021 r., obowiązkową deratyzację przeprowadza się w terminie od 1 października do 31 października.
Obowiązkowej deratyzacji podlegają nieruchomości, na których zlokalizowane są:
1) budynki użyteczności publicznej,
2) budynki wielolokalowe podpiwniczone,
3) miejsca gromadzenia odpadów, w szczególności wiaty śmietnikowe przy zabudowach wielolokalowych,
4) obiekty, w których prowadzona jest działalność w zakresie zbierania lub przetwarzania odpadów,
5) lokale gastronomiczne,
6) zakłady przetwórstwa żywności,
7) obiekty, w których prowadzone jest zbiorowe żywienie,
8) obiekty handlowe branży spożywczej.
Określenie w regulaminie terminów i obszarów deratyzacji nie zwalnia właścicieli wszystkich nieruchomości, na których pojawią się gryzonie, z obowiązku przeprowadzania deratyzacji również poza terminami określonymi w regulaminie.