Urząd Miejski w Wejherowie przygotowuje nowy, multimedialny portal informacyjny o Wejherowie, który przede wszystkim będzie się opierał na materiałach filmowych i zdjęciach. Sam portal jest nowatorskim pomysłem, gdyż takiego narzędzia promocyjnego nie ma jeszcze żaden z samorządów naszego województwa. - Nie wyobrażam sobie nowoczesnej promocji miasta bez Internetu - podkreśla zastępca prezydenta Wejherowa Wojciech Kozłowski. - A jakie znaczenie ma Internet dla mieszkańców Wejherowa? Podstawowe. To będzie atrakcyjna i ciekawa forma dotarcia do turystów, ale także do inwestorów. Stawiamy m.in. na rozwój turystyki, na przyciągnięcie inwestorów do Wejherowa. W mieście będzie więcej pieniędzy, jeżeli przywiozą je inwestorzy i turyści. Dzięki turystom i inwestycjom miasto będzie się szybciej rozwijało, a mieszkańcy będą mieli pracę i będą zarabiać.Internet jest dzisiaj nowoczesnym narzędziem umożliwiającym skuteczne dotarcie do turystów. Każdy turysta zanim gdziekolwiek pojedzie, szuka ciekawych miejsc właśnie w Internecie. Obraz filmowy działa na wyobraźnię człowieka mocniej, niż najlepszy nawet tekst czy zdjęcie. Wydatki związane z uruchomieniem portalu to jednorazowy zakup JEDNEJ kamery i wynagrodzenie pracowników, czyli około kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie, co przy budżecie miasta rzędu 135 mln zł jest do zaakceptowania. To inwestycja w rozwój i przyszłość miasta. Inne samorządy wydają dużo większe kwoty na promocję swoich miast. My - tyle, na ile nas stać. - Dlatego, aby się wyróżnić i wygrać wyścig o turystów musimy robić rzeczy innowacyjne - podsumowuje Jacek Thiel Z-ca Kierownika Wydziału Kultury, Sportu, Promocji i Turystyki. Portal uruchomiony zostanie w grudniu, a ma to być niespodzianką dla naszych mieszkańców.