Jak zbudować relacje z uczniami i rodzicami w środowisku międzykulturowym, integracja uczniów i uczennic z Ukrainy i z Polski, jak pracować z uczniami doświadczonymi traumą, kwestie związane z syndromem “zmęczenia współczuciem” – m.in. takie zagadnienia były poruszane na warsztatach międzykulturowych, które odbyły się w Szkole Podstawowej nr 6 w Wejherowie.
Warsztaty przygotował Instytut Edukacji Pozytywnej we współpracy ze specjalistami międzynarodowej organizacji Education Above Everything oraz ekspertami Harvard Graduate School of Education. Spotkanie wpisało się w przedsięwzięcie „Tu chcę się uczyć – projekt testowania Modelu Dostępnej Szkoły” finansowanego w ramach projektu „Dostępna szkoła” realizowanego w ramach Programu operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 - 2020, jako pilotaż działania "Szkoła bez barier" - program Dostępność Plus/
W warsztatach wziął udział Arkadiusz Kraszkiewicz, zastępca prezydenta Wejherowa, który podkreślił, że spotkanie specjalistów, szkolnych praktyków miało pokazać, jak ważna jest komunikacja w środowisku międzykulturowym i wielojęzycznym, a także umiejętność rozwiązywania problemów i konfliktów oraz szukanie wspólnej płaszczyzny porozumienia.