Koduj z Gigantami - bezpłatne warsztaty programowania dla dzieci
Wystartowała rejestracja na bezpłatne warsztaty z programowania „Koduj z Gigantami – Starcie Gigantów”, które patronatem objął Prezydent miasta Krzysztof Hildebrandt.
Akcja edukacyjna odbędzie się w Polsce, Hiszpanii, Chorwacji, Meksyku, Chile oraz na Słowacji w terminie 11-26 września br. Dla uczestników przygotowano 10 000 miejsc na zajęcia online oraz stacjonarnie w 90 miastach, w tym również w Wejherowie w terminie 18-19 września.
W trakcie warsztatów „Koduj z Gigantami – STARCIE GIGANTÓW” różne gry komputerowe zmierzą się ze sobą w niecodziennym starciu, dzięki któremu dowiemy się, która gra komputerowa- według naszych młodych programistów - jest najlepsza na świecie.
Dla uczestników przygotowano zmagania w wielu różnych środowiskach programowania, takie jak:
- tworzenie gier w Scratch
- wyjątkowe przygody w Minecraft
- profesjonalne tworzenie stron internetowych
- projektowanie aplikacji na smartfony w AppInventor
- programy i aplikacje w języku C# oraz Python
Dla wszystkich uczestników przygotowano serwer na Discordzie – miejsce, w którym mogą zawierać przyjaźnie, chwalić się osiągnięciami i wspólnie grać.
Na wszystkich zajęciach uczniowie tworzą projekt w wybranym środowisku. W ciągu 1,5 godzinnych zajęć jesteśmy w stanie stworzyć gotowy projekt gry lub aplikacji i przetestować ją. Ponadto stworzone projekty można zabrać ze sobą do domu. Zajęcia mają na celu przede wszystkim naukę programowania. Przygotowaliśmy zajęcia z blokowych języków programowania, HTML-a, C# i języka Lua w odpowiednich kategoriach wiekowych. Poznamy podstawowe pojęcia programowania takie jak pętle, instrukcje warunkowe, komunikaty, losowanie i wiele, wiele innych - Adrian Czechowski - trener Giganci Programowania.
W ramach warsztatów odbędzie się również konkurs projektowy z zakresu programowania, w którym do wygrania są atrakcyjne nagrody. Warsztaty będą prowadzone przez najlepszych trenerów - programistów. Celem akcji jest inspirowanie dzieci do tworzenia własnych gier, stron internetowych i aplikacji, aby zmienić bierne korzystanie z Internetu w twórczą aktywność.