Szkoła Podstawowa nr 6 w Wejherowie, jako jedna z kilkunastu placówek wzięła udział w pilotażowym projekcie z zakresu edukacji finansowej „Od grosika do złotówki”. Program realizowany w trzecich klasach, finansowany przez Fundację Kronenberga City Handlowy i Fundację Lokalnej Przedsiębiorczości. Podsumowanie odbyło się w wejherowskiej” szóstce” z udziałem m.in. zastępcy prezydenta Wejherowa Bogdana Tokłowicza oraz przedstawicieli City Handlowego.Projekt „Od grosika do złotówki” jest pierwszym z zakresu tematyki edukacji finansowej skierowanym do uczniów kształcenia zintegrowanego. Uczniowie odbyli międzygalaktyczną podróż po planetach Grosik, Portfelik, Skarbonka, Zabawka oraz Złotówka. - W wyniku realizacji projektu dzieci posiadły wiadomości z zakresu gospodarowania pieniędzmi oraz umiejętności w sprawnym posługiwaniu się nimi – mówi Marzena Misztal, dyrektor Zespołu Szkół nr 1 w Wejherowie.- Uczniowie chętnie interesowali się problematyką finansów, przyjmując określone role niejednokrotnie podejmowali trudne decyzje i wskazywali potrzebę oszczędzania w różnych sytuacjach życia codziennego. Zrozumieli wpływ reklamy na dokonywane zakupy, ucząc się odpowiedzialności poprzez działanie i zabawę. Istotnym elementem projektu była współpraca z rodzicami przy rozwiązywaniu zadań domowych. Było to zaproszenie do wspólnej rozmowy na temat realizowanych w danym dniu treści. W trakcie pierwszego etapu trwającego pięć dni uczniowie poznali tajniki podstaw edukacji finansowej, w tym np. rodzaje i wartość pieniędzy, wygląd i zastosowanie karty płatniczej, sposoby przechowywania pieniędzy dawniej i dziś, doskonalili umiejętność liczenia pieniędzy, zasady udanych zakupów oraz rozmawiali o wpływie reklamy na dokonywane zakupy, dowiedzieli się, że oszczędzanie to nie tylko gromadzenie pieniędzy, doskonalili umiejętność współpracy w grupie. Organizatorem tego przedsięwzięcia jest Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości (pozarządowa organizacja pożytku publicznego), której celem jest przygotowanie dzieci i młodzieży do życia w warunkach gospodarki rynkowej i społeczeństwie obywatelskim, umożliwienie młodym ludziom zdobycia wiedzy i praktycznych umiejętności ułatwiających realizację planów zawodowych. Drugi partner to Fundacja Kronenberga, za pośrednictwem której City Handlowy jedna z największych instytucji finansowych w Polsce, wspiera inicjatywy na polu edukacji i kultury lokalnej i ogólnopolskiej.