Wzorem lat ubiegłych pracownicy Wydziału Promocji wejherowskiego urzędu miejskiego przeprowadzili z początkiem lata szeroko zakrojoną akcję promocyjną. W czerwcu materiały promocyjne były rozsyłane pocztą, trafiając m. in. do 329 oddziałów PTTK na terenie całego kraju, 190 kościołów, 56 ośrodków kultury, 19 ośrodków informacji turystycznych i 12 dworów – obiektów kultury. Natomiast na początku lipca materiały urzędnicy dystrybuowali osobiście, objeżdżając około 140 obiektów wypoczynkowych i biur leżach od Białogóry po Jastarnię, Puck i Swarzewo.
Promocja z uśmiechem - do każdego folderu uśmiech gratis
- Dystrybuowaliśmy broszury, foldery, ulotki i mapy, a także zaproszenia do zwiedzania kalwarii i miasta z przewodnikami PTTK - mówi Jacek Thiel odpowiedzialny za promocję Wejherowa. – Akcją objęliśmy ośrodki wczasowe, pensjonaty, hotele, punkty informacji turystycznej i oddziały PTTK w całej Polsce. Ponieważ rok bieżący jest Rokiem Kalwarii Wejherowskiej szczególny nacisk kładziemy na promocję kalwarii i rozwój ruchu pielgrzymkowego, część materiałów skierowaliśmy do parafii na terenie całego naszego województwa. Tak aby trafiły bezpośrednio do osób zainteresowanych tzw. turystyką pielgrzymkową.
Tu jeszcze nie byliśmy...
Tak szeroko zakrojona akcja promocyjna prowadzona była już dziewiąty rok z rzędu. Wzięli w niej udział Jacek Thiel, Danuta Błaszkowska oraz Henryk Połchowski redaktor „Nowin”. Warto dodać, iż od wczesnej wiosny Wejherowo było promowane na różnych targach turystycznych. O tym, że była to akcja potrzebna i owocna, świadczy wzrost liczby turystów odwiedzających miasto, a także duże zainteresowanie wycieczkami po kalwarii i Wejherowie.