Chcesz być na bieżąco? Śledź nas codziennie! Urząd Miejski w Wejherowie uruchomił nową wersję swojej strony www.wejherowo.pl w całkowicie odświeżonej szacie graficznej. Łączy ona dwie strony: wejherowo.pl oraz zobaczwejherowo.pl w jedną multimedialną platformę informacyjno-promocyjną. Ponadto utworzono profil miasta na Facebooku oraz kanały na YouTube i Vimeo. Skorzystają na tym przede wszystkim mieszkańcy Wejherowa oraz turyści
Badania, a także eksperci branży IT jasno wskazują na to, że w dobie Internetu bogata pod względem zawartości i profesjonalnie wyglądająca strona internetowa samorządu, to jedna z najlepszych wizytówek województw, miast i gmin.
– Projekt nowej strony internetowej miasta łączy zarówno funkcję promocyjną, jak i użytecznego źródła informacji dla mieszkańców. Znajdują się na niej najnowsze informacje, wiadomości lokalne, a także relacje filmowe i fotograficzne z najciekawszych wydarzeń w mieście. Dla turystów na nowej stronie przygotowaliśmy informator teleadresowy oraz wiele innych użytecznych informacji, które pozwolą im miło spędzić czas w Wejherowie – tłumaczy Jacek Thiel, zastępca kierownika Wydziału Kultury, Sportu, Promocji i Turystyki Urzędu Miejskiego w Wejherowie.
Przeczytaj także:Koncert „Wielkopostne zamyślenia”
Wraz ze startem strony uruchomione zostały nowe działy poświęcone inwestycjom miejskim, projektom unijnym, zarządzaniu kryzysowemu oraz Piaśnicy. Docelowo ma powstać podstrona dotycząca Straży Miejskiej oraz kilka nowych działów. Na stronie znajdują się ponadto Nowiny w wersji elektronicznej oraz kalendarium nadchodzących wydarzeń i imprez kulturalnych. Nowością jest zakładka Wejherowo w mediach, w której będą znajdowały się linki do artykułów na temat Wejherowa. – Największą atrakcją i naszą mocną stroną są jednak filmy o Wejherowie. Są to wysokiej jakości profesjonalne materiały w wersji HD wcześnie prezentowane na stronie zobaczwejherowo.pl, a teraz wykorzystane tematycznie na nowej stronie – wyjaśnia Jacek Thiel.
Nowa miejska strona internetowa ma przede wszystkim pokazywać Wejherowo jako miasto, w którym dzieje się wiele ciekawego. Głównymi korzyściami jakie ma przynieść miastu są jego skuteczniejsza promocja, budowanie wizerunku miasta turystycznego jak również usprawnienie komunikacji z mieszkańcami.
– Samorządy muszą szukać kanałów komunikacji, które czynią tą komunikację szybką i tanią. Medium, które wydaje się dla nich najodpowiedniejszym jest Internet – uważa Krzysztof Hildebrandt, prezydent Wejherowa.
Oprócz strony internetowej, w najpopularniejszych mediach społecznościowych utworzono miejskie profile.
– Chcemy pokazać, że w Wejherowie nie jest nudno. Facebook czy Youtube świetnie się do tego nadają, zwłaszcza dlatego, że docierają do młodszego odbiorcy – podkreśla Jacek Thiel. Miejskie konto na Facebook można znaleźć pod linkiem www.facebook.com/MiastoWejherowo. Profile w mediach społecznościowych funkcjonują już, dlatego każdy może je „Polubić” klikając w specjalnie do tego celu przeznaczoną ikonkę.