Modernizacja linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia - Słupsk była tematem dwukrotnego spotkania włodarzy Miasta Wejherowa, Gdańska, Gdyni, Rumi, Redy i Gminy Wejherowo z przedstawicielami PKP Polskich Linii Kolejowych oraz PKP SKM. Planowana inwestycja ma polegać m.in. na budowie kolejnych torów na odcinku Gdynia Chylonia - Słupsk.
Pierwszą fazą realizowaną obecnie przez konsorcjum firm Conseco Safage oraz Schuessler-Plan Inżynierzy jest opracowanie dokumentacji przedprojektowej niezbędnej do ubiegania się o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej na dalsze prace.
Przedstawiciele konsorcjum przedstawili cztery warianty modernizacji różniące się nie tylko zakresem prac, ale także kosztem realizacji późniejszych robót budowlanych.
Inwestycja ma na celu między innymi umożliwienie przejazdu pociągom z prędkością 140 – 200 km/h w zależności od wariantu, jaki zostanie wybrany, co spowodować ma zwiększenie przepustowości linii. Trwają rozmowy z PKP PLK w zakresie przejazdów kolejowych w poziomie szyn oraz budowy ewentualnych wiaduktów.
- Obszar Metropolitalny ma w latach 2014-2012 do spełnienia specjalną rolę – zostaliśmy zobligowani do przedstawienia listy inwestycji, która kształtuje się na poziomie ok. 1 mld złotych – mówi Michał Glaser, dyrektor GOM (OM GGS) - Jednym z priorytetowych zadań jest kolej regionalna.
W czasie dyskusji padło wiele pytań od zebranych samorządowców o zakres planowanej modernizacji.
Beata Rutkiewicz, zastępca prezydenta Wejherowa podkreśliła znaczenie przejazdów bezkolizyjnych na terenie miasta.
- W porozumieniu z powiatem rozwiązujemy problemy dotyczące bezkolizyjnych przejazdów w mieście, stąd między innymi wspólna budowa węzła ZRYW, inne jak węzeł Kwiatowa i Działki realizujemy samodzielnie. W rozmowach z PKP PLK zależałoby nam jak i władzom powiatowym na rozwiązaniu problemu przejazdów w ul. 12 Marca, Puckiej i ul. Św. Jana.