Grupa przedstawicieli Instytutu Pamięci Narodowej, z dyrektorem naczelnym dr. Marcinem Stefaniakiem na czele, odwiedziła Urząd Miejski w Wejherowie, aby zapoznać się z elektronicznym obiegiem dokumentów stosowanym w wejherowskim urzędzie.
Sekretarz miasta Bogusław Suwara informuje, że funkcjonujący w Wejherowie program Elektroniczne Zarządzanie Dokumentami, autorstwa koszalińskiej firmy ZETO, wzbudził zainteresowanie specjalistów IPN, którzy szukają optymalnego oprogramowania do obiegu dokumentów dla swojej instytucji. A Wejherowo jest jednym z miast, gdzie elektroniczny obieg dokumentów przebiega prawidłowo i uznawany jest za standardowy.
- Z firmą ZETO bardzo dobrze się współpracuje a Elektroniczne Zarządzanie Dokumentami jest jednym z lepszych programów stosowanych w Polsce. Wspólnie z Elżbietą Zamiar, specjalistą od elektronicznego obiegu dokumentów, widzieliśmy na szkoleniach wiele podobnych programów, ale - naszym zdaniem - żaden mu nie dorównuje – mówi Bogusław Suwara, który od 2004 roku zdobył duże doświadczenie w tym zakresie. - Wejherowo liczy ok. 50 tys. mieszkańców, gdzie do Urzędu Miejskiego wpływa rocznie ok. 50 tys. dokumentów przychodzących, czyli średnio jeden dokument na jednego mieszkańca. Wiele też tysięcy dokumentów wypływa z urzędu, co oznacza obrót na poziomie około 200 dokumentów dziennie. To bardzo dużo.
Jak dodaje sekretarz miasta pracownicy IPN po zapoznaniu się z funkcjonowaniem elektronicznego obiegu dokumentów w Urzędzie Miejskim w Wejherowie, który ocenili jako bardzo dobry, zamierzają przyjrzeć się programom zarządzania dokumentami także w innych miastach, aby dokonać wyboru najlepszego oprogramowania.