Przedstawiciele wejherowskiego Urzędu Miejskiego Danuta Błaszkowska i Jacek Thiel promowali nasze miasto na XX Targach Turystycznych „Tour Salon” 2009 w Poznaniu. W targach uczestniczyło ponad 700. wystawców z 39 krajów. Targi odbywały się już z myślą o przyszłym roku.
Promocja naszego regionu, pod hasłem „Pomorskie dobry kurs”, odbywała się na stoisku Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej z Gdańska. Nasze miasto reprezentowało Stowarzyszenie Rozwoju Północnych Kaszub „Norda” i „Ziema Wejherowska”. Stoisko gdańskiej PROT wyróżniające się ogromną 9. metrową latarnią morską zyskało wielką sympatię odwiedzających. Jury konkursu uznało je za najlepszą ekspozycję targową. Jednak najważniejszym wyróżnieniem dla organizacji turystycznej naszego województwa była specjalna nagroda Polskiej Izby Turystyki za najlepszą współpracę z branżą turystyczną.
- Wspólne stoisko produktowe, to doskonały pomysł na pokazanie turystom bogactwa atrakcji turystycznych pomorskich gmin – mówi Jacek Thiel, szef promocji w Urzędzie Miejskim w Wejherowie. – Kalwaria Wejherowska i zabytki naszego miasta doskonale wpisują się w turystykę kulturową, wiodący produkt promowany przez PROT. Reklamując się wspólnie, mamy większe szanse na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych turystów, jak i do osób z branży.Oprócz Kalwarii Wejherowskiej, wieży w Gniewinie i agroturystyki choczewskiej na targach w Poznaniu promowany był też Szlak Dworów i Pałaców Północnych Kaszub, który w tej chwili jest w fazie początkowej tworzenia produktu, natomiast w przyszłości ma szansę wystąpić z formie skomercjalizowanej, typowej dla produktów turystycznych.
Dodajmy, że podczas pierwszego dnia targów samorządy województw zachodniopomorskiego i pomorskiego, Polska Organizacja Turystyczna oraz Regionalne Organizacje Turystyczne podpisały list intencyjny o współpracy promocyjnej obu województw. Inicjatywa wspólnej kampanii promocyjnej polskiego wybrzeża otrzymała „Czas na Bałtyk”. Wszystkie regiony mają wspólnie dbać o wizerunek wypoczynku nad Bałtykiem oraz promować oferty całoroczne. Samorządy nadmorskie planują na ten cel przeznaczyć łącznie ponad 800 tys. zł. Dzięki połączeniu sił będzie można zrealizować ogólnopolską kampanię promocyjną zapraszającą turystów nad polskie morze.