W dniach 17-19 marca br. w Białymstoku odbyła się XIV edycja Podlaskich Targów Turystycznych, w których po raz pierwszy uczestniczyło Stowarzyszenie Rozwoju Północnych Kaszub "Norda" LOT. Stowarzyszenie reprezentowali Grażyna Siuchnińska - dyrektor Biura Promocji Władysławowa, Ewa Świątczak z Biura Promocji i Obsługi Ruchu Turystycznego w Jastarni, Anna Kamińska z OSS „Delfin” z Pucka i Jacek Thiel – specj. ds. promocji i turystyki z Urzędu Miejskiego w Wejherowie.
Podlaskie Targi Turystyczne odbywały się w hali sportowej Akademii Medycznej, w samym centrum Białegostoku. Organizowała je Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna. Przez trzy dni wystawców odwiedziło kilka tysięcy osób, a pierwszego dnia hala przeżywała prawdziwe oblężenie, głównie za sprawą młodzieży z województwa podlaskiego. Rywalizowali oni na scenie w konkursach turystycznych, promowali swoje gminy oraz przedstawiali pomysły na rozwój turystyki.
Na targach nie mogło zabraknąć degustacji kulinarnych specjałów, gdyż Podlasie słynie z oryginalnej i bardzo smacznej kuchni. Były więc sękacze, babki, kiszki ziemniaczane, smalec, kindziuk czy kwas chlebowy. Regionalne potrawy serwowane w gospodarstwach agroturystycznych mogą stać się turystycznym hitem tego wspaniałego regionu Polski.
Wśród wystawców znaleźli się także goście m.in. ze Słowacji, Białorusi, Rosji oraz z Nordy. Zdaniem Jacka Thiela targi w Białymstoku okazały się dla "Nordy" bardzo udane. - Stoisko "Nordy" cieszyło się bardzo dobrą opinią wśród odwiedzających targi, chwalili również nasze materiały promocyjne uznając je za bardzo atrakcyjne merytorycznie i graficznie - powiedział Jacek Thiel - okazało się, że wielu mieszkańców Podlasia planuje spędzić tegoroczny urlop nad polskim morzem. Biorąc pod uwagę fakt, że byliśmy jedynym nadmorskim rejonem na targach, to chwilami nasze stoisko było wręcz oblegane przez zwiedzających. Pytano najczęściej o niedrogą bazę noclegową, atrakcje i zabytki oraz o szlaki turystyczne i ciekawe imprezy.
Przy okazji targów w Sali Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku odbyła się uroczysta Gala Konkursu "Podlaska Marka Roku 2005", podczas której wręczono nagrody w trzech kategoriach: pomysł, smak i miejsce. Konkurs ten promuje rozwój turystyki i kuchni regionalnej charakterystycznej dla tego terenu. W trakcie gali samorząd tego województwa zainaugurował również kampanię promocyjną "Czas na Podlaskie".