W podjęciu wakacyjnych planów dotyczących wyboru najbardziej korzystnej oferty turystycznej pomogły II Targi Turystyczne Wypoczynek 2012 oraz Toruński Festiwal Smaków. Wejherowo promowało się w Toruniu wspólnie ze Stowarzyszeniem Rozwoju Północnych Kaszub „Norda”.
Zwiedzający toruńskie targi mogli dowiedzieć się, jakich atrakcji mogą się spodziewać na Kaszubach. Przygotowane były dla nich oferty rodzinnego wypoczynku oraz baza noclegowa.
- Wspólne stoisko produktowe, to doskonały pomysł na pokazanie turystom bogactwa atrakcji turystycznych naszego regionu – mówi Jacek Thiel, szef promocji w Urzędzie Miejskim w Wejherowie. – Reklamując się wspólnie, mamy większe szanse na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych turystów, jak i do osób z branży. Kalwaria Wejherowska, odrestaurowany park miejski i zabytki naszego miasta doskonale wpisują się w turystykę kulturową oraz rodzinną, coraz bardziej popularne rodzaje turystyki.
Jak mówi Danuta Komosińska promująca Wejherowo podczas tej imprezy, oferta północnych Kaszub cieszyła się zainteresowaniem nie tylko ze strony indywidualnych turystów, ale także przewodników licznie przybyłych na targi.
- Zainteresowanie naszym regionem wzrosło wśród mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego, głównie za sprawą szybkiego połączenia Gdańska z Toruniem autostradą A-1. – dodaje Jacek Thiel – dlatego warto iść śladem Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, która przeprowadziła szeroką akcję promocyjną wśród mieszkańców Torunia i okolic, zachęcając ich do przyjazdu choćby na jeden dzień nad morze.