Filharmonia Kaszubska i Miejska Biblioteka Publiczna w Wejherowie zapraszają chętnych do udziału w Mobilnej Grze Miejskiej „Gdzie licho nie może”, która organizowana jest w dniach 19-27 czerwca br. na terenie parku Miejskiego w Wejherowie w godz. od 18.00 do 20.00.
Gra powstała m.in. z myślą o tych, którzy chcieliby dowiedzieć się trochę więcej o dawnych zwyczajach związanych z najkrótszą nocą w roku i zachęcić do sięgnięcia po literaturę z nią związaną. Gracze będą mieli okazję poznać bliżej ludowe zwyczaje związane z tym wyjątkowym czasem. Poznają także świat słowiańskich postaci, o których do dzisiaj słyszymy w legendach i historiach opowiadanych przy ogniskach czy na dobranoc.
- Zapraszamy do udziału w pełnej niespodzianek i dodatkowych atrakcji rozgrywce Mobilnej Gry Miejskiej - GDZIE LICHO NIE MOŻE! Przygotowaliśmy dla Was atrakcyjne upominki – zachęca Jolanta Rożyńska, dyrektor Wejherowskiego centrum Kultury.
- Zanurzcie się w ten wyjątkowy świat i dajcie się porwać grze, która - wierzymy - dostarczy Wam wielu wrażeń i pozostanie na długo w pamięci! - dodaje Ewelina Magdziarczyk-Plebanek, dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej w Wejherowie.
Fabuła gry
Noc Kupały, zwana też Nocą Świętojańską lub Sobótką to najkrótsza noc w roku – wypada zwykle około 21 czerwca. Z tym terminem wiąże się wiele ludowych zwyczajów, z których część może stanowić nasze narodowe dziedzictwo. W wielu miejscach do dzisiaj jest żywy zwyczaj palenia ognisk czy puszczania na wodę wianków, które mają wywróżyć miłość. Czerwiec w tym roku jest wyjątkowy. Częste burze, ogromne upały, nawałnice... Ludzie chodzą podenerwowani i nie wiedzą, z czego to wynika. Ewidentnie coś wisi w powietrzu….
Któregoś dnia podczas spaceru w parku spotykasz... Licho. Licho, czyli postać z przysłów, które wszyscy rzucają, a nikt się nie zastanawia, co tak naprawdę znaczą. Licho jest w potrzebie. Płacząc, opowiada o Welesie, który znowu pokłócił się z Perunem i na pewno coś kombinuje. A jak Weles coś kombinuje, to cały świat jest w niebezpieczeństwie – bo przecież bogowie inaczej postrzegają naszą rzeczywistość. Trzeba więc szybko coś zrobić! Licho jednak nie da sobie rady - jest małe i nie wszędzie może się dostać. Więc gdzie Licho nie może, tam Ciebie pośle. I razem uratujecie świat! Po drodze spotkacie inne postaci z rodzimego folkloru, poznacie rekonstrukcje słowiańskich mitów i będziecie musieli wykazać się odwagą - bo tylko prawdziwy śmiałek może zdobyć Kwiat Paproci, który pomoże powstrzymać Welesa.
Krótka instrukcja
• Udział w grze jest bezpłatny. Wiek od 12 lat wzwyż.
• Wymogiem udziału w grze jest posiadanie smartfona/tabletu z zainstalowaną bezpłatną aplikacją ActionTrack i włączoną usługą lokalizacji. Po zainstalowaniu aplikacji AT i ściągnięciu Gry na urządzenie nie jest konieczny dostęp do internetu.
• W sklepie GooglePlay znajdujemy i instalujemy bezpłatną aplikację ActionTrack.
• Po zainstalowaniu przechodzimy do zakładki "NOWE DZIAŁANIE".
• Włącz usługę lokalizacji
• Sczytaj kod QR
• Pobierz grę „Gdzie Licho nie może...”
• Po wejściu do gry aplikacja kieruje na start
• Gra uruchamia się automatycznie przy wejściu w obszar startowy.
Gra odbywa się w terenie. Twórcy i Organizatorzy gry nie odpowiadają za bezpieczeństwo graczy. Ze względu na czas trwania gry zaleca się zaopatrzenie się w baterię przenośną powerbank, a z uwagi na grę w terenie - także w słuchawki.
UWAGA: niektóre urządzenia mogą czasowo „gubić” ustawienia GPS i źle sygnalizować kierunek strzałki. W takiej sytuacji należy kierować się ilością metrów i udać w kierunku, w którym licznik metrów się zmniejsza.
Główna - pełna atrakcji i niespodzianek rozgrywka odbędzie się 23 czerwca w godz. 18.00-20-00. Gotowi na przygodę...? Chwytajcie za telefony i... DOBREJ ZABAWY!