Zwycięski projekt „Pomorskiego Biznesplanu 2009” już działa!
Pokaz wyrobów bursztynu – naszyjników, korali i bransolet zainaugurował otwarcie punktu sprzedaży wyrobów z bursztynu. To zwycięski projekt „Pomorskiego Biznesplanu 2009”. Zgłoszony przez wejherowiankę Bożenę Witczak projekt „Kaszubskie złoto” będzie promował bursztyn i Kalwarię Wejherowską. Bożena Witczak podkreśla, że przy wzrastającym z roku na rok napływie turystów odwiedzających kalwarię, brakowało w tym miejscu punktu, który mógłby spełniać kilka funkcji: informacji o zabytkach, sprzedaży pamiątek i miejsca na wypicie kawy czy herbaty. - Punkt sprzedaży pamiątek z Wejherowa mieści na parterze budynku przy ul. Wybickiego, na przeciwko amfiteatru, tuż przy wjeździe do Wejherowa od strony Kartuz i Chwaszczyna - mówi Bożena Witczak. - Ma to być miejsce poświęcone Kalwarii Wejherowskiej. Znajdują się tu wyroby z bursztynu i srebra. Zamierzamy także w przyszłości otworzyć kafejkę, gdzie pielgrzymi i turyści będą mogli wypić kawę, zjeść ciastko i zdobyć niezbędne informacje i materiały o Kalwarii Wejherowskiej. Prowadzimy warsztaty dla dzieci i młodzieży na temat bursztynu oraz historii Kalwarii Wejherowskiej. W realizacji projektu Bożenie Witczak pomogła nagroda ufundowana przez prezydenta Wejherowa w wysokości 15 tys. zł za wygraną w konkursie na najlepszy biznesplan. Celem organizowanego od kilku lat konkursu „Biznesplan” jest szukanie i wspieranie ciekawych pomysłów na własny biznes, pomoc dla ludzi, którzy chcą go założyć i promocja przedsiębiorczości.- Zaskakująca dla mnie jest różnorodność pomysłów uczestników konkursu – mówi prezydent Wejherowa Krzysztof Hildebrandt. - Najważniejsze w tym jest to, że uczestnicy konkursu nawet jeżeli nie wygrają i tak realizują swoje pomysły, ale tym razem bogatsi o wiedzę ekonomiczną swojego projektu.Dodajmy, że do tegorocznego konkursu na najlepszy biznesplan zgłoszono 34 projekty, m.in. ze Słupska, Wejherowa, Chojnic, Redy i Rumi. Komisja wyłoniła pięcioro zwycięzców. - Firma Bożeny Witczak to kolejna firma skazana na sukces – mówi Leszek Glaza, prezes Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej i wejherowski radny, który jest inicjatorem i głównym wykonawcą tego konkursu. – Biżuteria jest jednym z elementów tego projektu. Chodzi o zaprezentowanie tego skarbu Kaszub, ale również o część turystyczną – tu będzie można kupić pamiątki z Wejherowa, odpocząć w kafejce po spacerze po Kalwarii. Spośród 34 projektów zgłoszonych do rywalizacji, kapituła konkursu, do której zostali włączeni przedstawiciele miast uczestniczących w konkursie tj. Słupska, Wejherowa, Chojnic, Redy i Rumi, wyłoniła pięcioro zwycięzców. Zostali nimi: Kamila Koch z … za projekt pt. "Klub malucha" (punkt opieki nad dziećmi do 3 lat), Anna Pilarczyk i Tomasz Naprawski z Chojnic za projekt pt. „Ścianka wspinaczkowa” (ma powstać w tamtejszym parku miejskim), Małgorzata Nowicka z Redy za projekt „Dekoracja - najpiękniejszy dzień” przewidujący utworzenie firmy zajmującej się dekorowaniem kościołów podczas uroczystości rodzinnych oraz Bożena Witczak Wejherowa za opisany wyżej projekt "Kaszubskie złoto".