Pod koniec 2009 r. oddano do użytku zmodernizowany budynek Urzędu Miejskiego w Wejherowie przy ul. 12 Marca 195. Do tej pory niektóre wydziały znajdowały się w sześciu oddalonych od siebie punktach miasta, co było dużym utrudnieniem dla mieszkańców. W rozbudowanym o 1.500 metrów kw. obiekcie znajdują się wszystkie wydziały bezpośrednio obsługujące mieszkańców. Obiekt został wyposażony w windę z językiem Braile'a i mowę głosową, a także podjazdy dla osób starszych, niepełnosprawnych i specjalny pokój dla matek z dziećmi. W nowym segmencie budynku na parterze znajduje się przestronny hol z Biurem Obsługi Klienta zaopatrzony w elektroniczny system kolejkowy, Urząd Stanu Cywilnego, Wydział Spraw Obywatelskich i pokój dla matek z dziećmi. Na wyższych kondygnacjach zostały ulokowane m.in. Wydział Spraw Lokalowych, Ewidencja Działalności Gospodarczej, Biuro Paszportowe, Kurator Oświaty i Zespół Zarządzania Kryzysowego. Na ostatnim piętrze znajduje się Miejski Zespół Obsługi Placówek Oświatowych.
Zmodernizowany budynek poprawił warunki obsługi mieszkańców, przedsiębiorców i inwestorów.
W 2010 r. miasto Wejherowo zostało nagrodzone za modernizację budynku administracyjnego Urzędu Miejskiego otrzymując tytuł „Modernizacja Roku 2009” w kategorii „Obiekty użyteczności publicznej”.