Projekt „Cyfrowa Gmina” finansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa V. Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU, działanie 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia.
Gmina Miasta Wejherowa uzyskała dofinansowanie z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 w ramach realizacji projektu grantowego pod nazwą „Cyfrowa Gmina” o numerze POPC.05.01.00-00-0001/21-00. Uzyskane wsparcie finansowe w wysokości 1.472.970,00 złotych zostanie przeznaczone m.in. na zakup sprzętu informatycznego, oprogramowania i systemu e-obywatel umożliwiającego elektronizację procesów w urzędzie służących do realizacji e-usług.
Szacunkowy całkowity koszt zadania: 1.472.970,00 zł.
Dofinansowanie: 1.472.970,00 zł.
Termin realizacji: rok 2022/2023
Głównym celem projektu „Cyfrowa Gmina” realizowanego przez Gminę Miasta Wejherowa jest rozwój cyfrowy Urzędu oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia poprzez osiągnięcie odpowiednio wysokiego poziomu bezpieczeństwa systemów informatycznych służących do świadczenia usług. Efektem realizacji projektu będzie zaspokojenie potrzeb mieszańców i podmiotów gospodarczych w zakresie realizacji usług publicznych.