Sekretarz
Bogusław Suwara
Sekretarz Miasta Wejherowa
Ratusz, pl. Jakuba Wejhera 8, 84-200 Wejherowo
I piętro, pokój 14
tel. (58) 677 70 20
fax. (58) 677 70 29
email: sekretarz@wejherowo.pl
Do zadań Sekretarza należy:
- zapewnienie warunków organizacyjnych i technicznych sprawnego funkcjonowania Urzędu, realizacji jego działań oraz stworzenie bezpiecznych i higienicznych miejsc pracy,
- organizowanie i planowanie pracy Urzędu, nadzór nad jego działalnością z uwzględnieniem dbałości o właściwą obsługę interesantów, sprawny obieg dokumentów,
- rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy pracownikami Urzędu,
- kontrolowanie postępowania administracyjnego w Urzędzie z punktu widzenia jego terminowości i zgodności z prawem,
- prowadzenie kontroli wewnętrznej Urzędu, w tym w szczególności dotyczących realizacji decyzji organów Miasta i Prezydenta oraz przestrzegania regulaminów wewnętrznych, a także nadzór nad realizacją wniosków z kontroli zewnętrznych przeprowadzonych w Urzędzie,
- nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z realizacją uchwał Rady i zarządzeń Prezydenta - odpowiednio do zakresu działania Wydziałów,
- zapewnienie obsługi biurowej organom samorządowym, kolegium i zespołom działającym przy Prezydencie bądź Radzie,
- opracowywanie propozycji zmian struktury organizacyjnej Urzędu oraz opracowywanie projektów regulaminów, instrukcji, zarządzeń i decyzji Prezydenta,
- prowadzenie całości spraw związanych z interwencjami oraz interpelacjami senatorów i posłów RP oraz radnych kierowanych do Prezydenta, we współpracy z innymi wydziałami i komórkami organizacyjnymi Urzędu,
- koordynowanie oraz kontrolowanie organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg, wniosków i petycji w Urzędzie,
- we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi przygotowywanie odpowiedzi na skargi i wnioski kierowane do Urzędu,
- wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej w zakresie upoważnień udzielonych przez Prezydenta,
- w zakresie powierzonym przez Prezydenta - organizowanie pracy kolegium Prezydenta, koordynowanie współpracy Prezydenta z Radą, radnymi i zarządami Osiedli oraz Urzędem, w tym m.in. przygotowanie w uzgodnieniu z Zastępcami Prezydenta i Skarbnikiem, tematyki i materiałów na posiedzenia kolegium Prezydenta,
- nadzorowanie dokumentowania pracy Prezydenta i Rady oraz przygotowywanie sprawozdań z działalności Prezydenta i Urzędu oraz realizacji uchwał Rady, Rad Osiedli i zarządzeń Prezydenta,
- nadzór nad archiwum zakładowym,
- opracowywanie projektów podziału wydziałów na stanowiska pracy,
- nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie,
- kontrola dyscypliny pracy,
- organizacja i koordynowanie spraw związanych z wyborami, referendami i spisami,
- kontrola gospodarowania mieniem na terenie Urzędu,
- koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków trwałych.